jeśli zrobiłaś/eś coś z mojego przepisu
podeślij mi zdjęcie na faxcooks@gmail.com !
umieszczę je na moim fanpage :)

środa, 23 grudnia 2015

Kapusta kiszona z suszonymi grzybami i żurawiną.

WITAM!

Święta coraz bliżej, już jutro wypróbujemy wszystkich świątecznych potraw! Czy macie ich, tradycyjnie, dwanaście? U mnie powinno się tyle znaleźć!
Dziś mam dla Was przepis na kapustę kiszoną - która może być podana jako jedno z wigilijnych dań lub jako nadzienie tarty (na którą przepis już niebawem).
Uwierzcie mi - nie jadłam tej potrawy jeszcze 2-3 lata temu, chociaż próbowano mnie zmuszać przy każdej Wigilii :)
Samą kapustę kiszoną polubiłam  niedawno - właśnie przez podanie jej w ten słodkawy sposób. Polecam spróbować :)

Zapraszam!

SKŁADNIKI!
500g kapusty kiszonej 
1 marchewka
oliwa
3 łyżki masła klarowanego
kmienk
cebula
szklanka wina
1/2 szklanki żurawiny suszonej
30g suszonych grzybów
2 ząbki czosnku
łyżeczka mąki
natka pietruszki
łyżka masła

PRZEPIS!
Odciśniętą kapustę przelewamy wodą. Kroimy cebulę w kostkę i podsmażamy na maśle klarowanym z łyżką oliwy. Cebulę szklimy i dodajemy kapustę. Do garnka wlewamy wino, doprawiamy do smaku i gotujemy 20-30 minut.
W międzyczasie grzyby zalewamy wodą i gotujemy pół godziny. Gdy będą gotowe, kroimy je w niewielką kostkę i podsmażamy na maśle. Dodajemy mąki.
Do gotowej kapusty dodajemy żurawinę, grzyby oraz pokrojoną pietruszkę.

SMACZNEGO!




3 komentarze:

  1. Ja robię karpia pieczonego w piwie i zamiast ciast będą orzechy świata i owoce cytrusowe i oczywiście barszcz z uszkami, pierogi z grzybami i kaczka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mi nie mozna niestety takich dan ;P
    wesołych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za wizytę i komentarz, każdy zauważam.
niestety nie biorę udziału w grach blogowych :)
zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...