jeśli zrobiłaś/eś coś z mojego przepisu
podeślij mi zdjęcie na faxcooks@gmail.com !
umieszczę je na moim fanpage :)

wtorek, 22 grudnia 2015

Wędzona kiełbasa - z dziadkiem Andrzejem!

WITAM!

Dzisiaj przynoszę Wam przepis z gatunku "z dziadkiem Andrzejem". W lecie czytaliście o przetworach, a teraz zobaczycie naszą domową kiełbasę. 
Dziadek posiada własną małą wędzarnie - więc  kilka razy do roku - w tym również teraz, podczas świąt, mam przyjemność próbowania  wędlin jego autorstwa. Planuję wstawić jeszcze przepis na szynkę oraz boczek.


SKŁADNIKI!
10kg mięsa - łopatka, szynka, karkówka, boczek
100g soli
20g soli peklowej
15g pieprzu
50g wyciśniętego czosnku
3g majeranku
1,5g gałki muszkatołowej
15g cukru
1,5 szklanki zimnej wody

PRZEPIS!
Mięso (w dowolnej proporcji) mielimy na tzw. sitku "szarpaku". Dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy je, dolewając wody - koniecznie zimnej. Wyrabiamy około 20 min.
Napełniamy jelita.
Wędzimy w temperaturze 65-70 stopni, przez około 4 godziny.
Po wędzeniu otrzymujemy około 8,5kg kiełbasy. Przechowujemy w chłodnym miejscu.






5 komentarzy:

  1. Uwielbiam taka kiełbasę. U mnie w domu często gości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma to jak swojskie jadło bez konserwantów i chemii. Kiełbaska wygląda bardzo kusząco :) u mnie też już schabiki i szynka na święta uwedzona :) pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam uwielbiam taka kiełbaske!

    Wesołych Świat!!

    Zapraszam na nowy post:
    http://alanja.blogspot.com/2015/12/w-co-sie-ubrac-na-swieta-plus.html

    OdpowiedzUsuń
  4. takie wedliny sa najlepsze :) tęskno mi do nich...

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za wizytę i komentarz, każdy zauważam.
niestety nie biorę udziału w grach blogowych :)
zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...