jeśli zrobiłaś/eś coś z mojego przepisu
podeślij mi zdjęcie na faxcooks@gmail.com !
umieszczę je na moim fanpage :)

środa, 25 września 2013

pierogi z ricottą i ziemniakami!

HEJ!

dzisiaj coś polskiego, ale troszke innego- pierogi "ruskie"- ale inaczej! zamiast twarogu będzie ricotta!
zobaczymy co z tego wyjdzie :)
dodam, że robie je pierwszy raz - i jestem mega zadowolona!
wiecie, że ostatnio maniakalnie żuję gumy?oczywiście, te bez cukru! szczególnie poza domem, gdy nie mam przy sobie pasty i szczoteczki :)

SKŁADNIKI! (37 sztuk wyszło)
ciasto:
200g mąki
1 żółtko
1 jajko
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka oleju
szklanka ciepłej wody
farsz:
około 4 średnich ziemniaków
125g sera ricotta
pieprz
sól
inne:
cebula
oliwa

GOTUJEMY!
wyczyszczone ziemniaki gotujemy w mundurkach

przygotowujemy ciasto- 2 szklanki maki

łyżeczka soli i oleju

jajo i żółtko


zagniatamy i co jakiś czaso dolewamy ciepłej wody

przykrywamy ściereczką


obieramy ziemniaki


przeciskamy je przez praske


ser również


mieszamy

doprawiamy pieprzem i solą (moje są baardzo pieprzne!)

ciasto wałkujemy


i wycinamy kółka

kleimy pierogi!

układamy je na posypanej mąką tacce


gotujemy wodę i podsmażamy cebulkę

SMACZNEGO!

37 komentarzy:

  1. Ja dzisiaj robiłam pierogi ruskie :)) te apetycznie, jednak najbardziej lubię pierogi klejone ręcznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam kocham pierożki :) mmmmm ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. oj ty to jesteś, właśnie zaplanowałas mi wieczór.. wysyłam męża na zakupy i działam :) dam znac jak wyszły
    pozdrawaim :*

    OdpowiedzUsuń
  4. <333333333333333333333333333333333333333333333
    jak zwykle bajecznie! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. ja najbardziej lubię pierogi z jagodami :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm... delicje. Uwielbiam takie pierogi.
    Jest i mały, mruczący degustator :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pierogi!!
    Więc jakiekolwiek nadzienie się w nich znajdzie....zjem!;)

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha!:) u mnie też ostatnio królowały pierogi:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję pierwszych pierogów! Dobrze się wreszcie dowiedzieć z czym są :D Ja właśnie zjadłam ostatnie ruskie :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierogów z takim nadzieniem jeszcze nie jadłam - muszę,to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam pierożki :) Z ricottą jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam pierogi, ale takich to jeszcze nie jadłam !

    OdpowiedzUsuń
  13. Ruskie uwielbiam, z ricottą nie jadłam ale jestem bardzo ciekawa smaku. póki co narobiłaś mi takiego smaka, że jutro ruskie na obiad będą:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie lubię pierogów ruskich ale każde inne bardzo... Pierogów z ricottą i ziemniakami nie jadłam więc chętnie je zrobię! :)
    Gdybym dalej mieszkała w Krakowie to normalnie wpraszałabym się na te wszystkie Twoje pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  16. PS. Gdzie kupić ten magiczny składacz pierogów? :D

    OdpowiedzUsuń
  17. super to urządzenie do sklejenia pieroga, moja babcia robi to widelcem. Kot widze również zaciekawiony jak i moja Zmorka kiedy robie foty moim rzeczom :) hehe

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ narobiłaś mi smaka !!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie jesteś mistrzynią w gotowaniu :) Ty chyba wszystko potrafisz! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam pierogi bez znaczenia z czym są w środku ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam pierogi ;) Wyglądają przepysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Kocham pierogi, ruskie tym bardziej, są boskie <3 uwielbiam, az czuje ich smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. zrób mi dzisiaj takie na obiad, prooooooooooooszę! :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasto wygląda fenomenalnie! Wydaje się cieniutkie i starannie wypracowane! Widać,że porządnie doprawiłaś farsz,a to mega istotne w takich pierogach :)

    OdpowiedzUsuń
  25. ja dzisiaj robię ze szpinakiem na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wyglądają przepysznie :)
    Zapraszam do mnie: http://klaudia-duska.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Pierogi ruskie uwielbiam, takiej wersji jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję za wizytę i komentarz, każdy zauważam.
niestety nie biorę udziału w grach blogowych :)
zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...